mandag 4. januar 2010

Det neste kjøpet


blir en midtstopper. Det er det ingen tvil om.

Tomislav Labudovic er på prøvespill og får skryt av Helgeland. Blir spennende om han fikser spurt- og kondistesten til milsluker Jensen. Viktig at kroaten er rask. Kan ikke få sagt det nok.

I følge sportssjefen kommer det også en gammel kjenning på besøk i neste uke - kan det være Lars Grorud ? Uansett har spilleren sett Haugesund stadion før. Vi får vente i spenning.

Jeg annonserte fokus på midtbane og framover, men det får vente.
For de siste dager har jeg tenkt en del på Vegard Skjerve (bildet) som midtstopper. Etter alle karusellturene hans i fjor på høyreback, blir jeg mer overbevist om at trønderen kan bli en hit som stopper.

Jamie C i Liverpool er vel et godt eksempel på at en midtstopper ikke nødvendigvis behersker å være nærmere sidelinja. Derfor håper jeg at det første stopperkjøpet drøyer så lenge at vi får se Vegard vise vei som høyre stopper i kampen mot Brann den 14.

1 kommentar:

Unknown sa...

Gammel kjenning? Kanskje det er Elias Storm som kommer tilbake? :)

Ellers så er jeg usikker på om Vegard Skjerve er en tippeligamidtsopper. Litt for snill kanskje? Synes derimot han gjorde en god jobb som høyre back på høsten ifjor når han fikk hjelp av sin høyre midtbanekollega. Så jeg vil ha inn 2 nye tippeligamidtstoppere og en ny høyre back for å gi Skjerve konkurranse.

Og så langt ser det ut for at sportssjefen deler den oppfatningen! ;)