søndag 3. februar 2008

"Haugesund e våken"

Helge Toft har hatt suksess med sangen "Haugesund sove". Tror ikke mitt kjære søskenbarn noen gang mente noe negativt om byen sin når teksten ble skrevet.....eller gjorde han det ?

Uansett har vi på 7.trinn stjålet tittelen og omgjort den når vi nå skal presentere avslutningsforestillingen til elevene på Rossabø denne våren.

Vår påstand er at Haugesund e våken, i alle fall rent musikalsk. Med utgangspunkt i nyere musikk fra byen vår, håper vi at vi i juni har gjennomført tre solide forestillinger der vi har fått fram at byen langt fra sover når det gjelder musikk.

Vamp, Low frequency in stereo (bildet) , nevnte Helge Toft, Haugesund Popensemble, Cortina, Matti Røssland (innflyttet fra Husnes) og sist, men ikke minst Spellemannsvinnende Susanne Sundfør - de er mange, de er flinke og vi gleder oss til å ta fatt på noe av låtmaterialet deres.


Foto : LFiS

2 kommentarer:

Håkon André F. Knudsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Håkon André F. Knudsen sa...

Heisann, Håkon Andre fra 7B her.
Eg ser du har blogget om Haugesund e våken så eg tenkte eg sko sei at angående filmen så har me (eg å vegard) ei kontakt adressa så du kan nå oss på.
Me må dessuten snart ha et møte angående filmen for me vil gjerna vita ka du synes om ide'ene våre.
Ja viss du trenge kontakt så e me tilgjengelige på: hvfilms@hotmail.com
elle for å komma direkte te meg så kan du senna mail te:
hockey.hafk@gmail.com