torsdag 29. april 2010

Mission NOT impossible


Hadde du spurt meg tidlig i vinter om kampene til FKH i mai, hadde jeg svart : lite poeng! RBK, MFK, Viking og ikke minst Stabæk virket som skremmende gode lag som nok kom til å leke seg til poeng mot "rookien" fra Haugesund.


Nå viser kalenderen snart mai. Bortsett fra RBK (fire poeng mer), så er de tre andre nevnte under FKH på tabellen. Uflaks ? Nope! Skader ? Tja, men slik er jo fotballhverdagen. Det finnes ingen garantier for noen på dette nivået.


Jeg er skuffa over prestasjonene i TL. OK, det har vært noen perleskåringer og noen få vel regisserte angrep. I fjor derimot var kampene så gode at jeg så med gru på hvordan FKH eventuelt skulle takle en slik overgang om laget rykka opp.


En del kan helt sikkert skyldes på dårlige gressbaner. Når det gjelder FKH sin suksess (for det har det vel vært så langt?) har det muligens å gjøre med at de rutinerte lagene har undervurdert "de kvite og blå".


Derfor, vil mai bli et mareritt for FKH? Har de andre lagene knekka Haugesundkoden? Er banene blitt så jevne og fine at ALLE lag klarer å spille fotball ?


Min påstand er at FKH - inkludert hjemmekampen mot Sandefjord, fortsetter å både overraske og sjarmere fotball-Norge. Ikke tal om at det blir 15 poeng! Men det blir heller ikke bare de tre mot "hvalfangerlaget". Det blir poeng mot fjorårets ToppTre i Tippeligaen og mot Viking.


Jeg våger ikke å tallfeste. Gjør du ?

1 kommentar:

Lars sa...

FKH er årets hit så langt! Imponerende offensiv gladfotball. Kan det holde til mer klatring? I think!
Husker Watne på tv2 spådde dem foran Brann. Han får rett.